ورزش

احتمال لغو بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو.

تامس باخ، رییس کمیتۀ بین‌المللی المپیک می‌گوید که اگر بازی‌های المپیک به دلیل بحران بیماری کووید۱۹ در سال ۲۰۲۱ برگزار نشود، باید لغو شود.

در ماه مارچ، کمیته بین‌المللی المپیک و دولت جاپان در یک تصمیم مشترک بازی‌های المپیک را که قرار بود در ماه جولای ۲۰۲۰ برگزار شود، به دلیل شیوع کروناویروس برای یکسال به تعویق انداختند.

این در حالیست که شینزو آبه، صدر اعظم جاپان گفته است که در صورت مهار نشدن همه‌گیری کروناویروس، برگزاری رویدادهای ورزشی در سال ۲۰۲۱ ممکن نخواهد بود.

کروناویروس تا حال حدود ۱۷ هزار نفر را در جاپان مبتلا و جان حد اقل ۷۷۰ نفر را گرفته است.

آقای باخ با تایید گفته های صدراعظم جاپان گفت: “واضح است و من هم درک می‌کنم زیرا شما نمی‌توانید برای همیشه سه هزار تا پنج هزار نفر را در کمیتهٔ سازماندهی این مسابقات استخدام کنید. ”

اما آقای باخ گفت که کمیتهٔ بین‌المللی المپیک متعهد به برگزاری بازی‌های سال آینده است هر چند که باید برای سناریوهای مختلف از جمله قرنطین ورزشکاران آماده شویم.

آقای باخ گفت: “سناریوهای مختلف زیر بررسی است و این یک وظیفهٔ بسیار مشکل است چون گزینه‌های مختلف وجود دارد که رسیدگی به آنها آسان نیست. ”

او اتخاذ تصمیم در مورد برگزاری یا لغو المپیک سال ۲۰۲۱ را پیش از وقت خواند و گفت که وقتی دیدگاه روشنی داشته باشیم که جهان در ۲۳ جولای ۲۰۲۱ چگونه به نظر می‌رسد، تصامیم مناسب را اتخاذ خواهیم کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا