افغانستان

حمله‌ی راکتی در ولسوالی سنگین هلمند ۲۳ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت.

مقام‌های محلی در ولایت هلمند می‌گویند که در نتیجه‌ی اصابت دو فیر مرمی راکت در بازار کهنه‌ی ولسوالی سنگین این ولایت، دست‌کم ۲۵ غیرنظامی کشته و ۲۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

روح‌الله باسط، ولسوال ولسوالی سنگین گفته است  که این مرمی‌های راکت حوالی ساعت ۹:۰۰ پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۹ سرطان) از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان شلیک شده است.

دفتر مطبوعاتی والی هلمند در اعلامیه‌ای گفته است که در این رویداد ۲۳ غیرنظامی کشته و ۱۵ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. در اعلامیه همچنان گفته شده است که در ساحه‌ی رویداد یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی طالبان نیز منفجر شده است.

گروه طالبان نیروهای ارتش را مسئول حمله‌ی راکتی به این میله‌ی عنعنوی دانسته است.

قول اردوی ۲۱۵ میوند مستقر در هلمند در اعلامیه‌ای، این ادعای طالبان را رد کرده و گفته است که صبح امروز نیروهای ارتش در ساحه‌ی یاشده هیچ گونه تحرکات نظامی نداشته و راکتی هم از سوی این نیروها شلیک نشده است.

در دو روز اخیر، این دومین رویدادی است که از غیرنظامیان در هلمند قربانی گرفته است. روز گذشته در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین کنار جاده‌ای در مربوطات ولسوالی واشیر این ولایت، پنج غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان کشته شده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا