افغانستان

در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۰ مریض «کووید۱۹» جان داده‌اند.

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۵۶ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف کشور به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۷۶۶ نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۵۲۴ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به چهارهزار و ۷۲۵ نفر رسیده است.

همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۰ فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۴۷۱ نفر رسیده است.

این در حالی است که به تازگی احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که شناسایی آزمایشگاهی مریضان «کووید۱۹» از توان این وزارت بیرون شده است.

آقای عثمانی همچنان گفته است که با بحرانی شدن گسترش ویروس کرونا در کشور، شیوه‌ی شناسایی مریضان «کووید۱۹» از آزمایش‌های آزمایشگاهی به‌گونه‌ی کلنیکی تغییر خواهد خورد.

همزمان با این، وزارت صحت عامه می‌گوید که ویروس کرونا به‌زودی محو نمی‌شود و مردم باید با رعایت رهنمودهای صحی، با این ویروس زندگی کنند. این وزارت همچنان گفته است که تنها راه کنترل این ویروس همکاری مردم با سکتور صحت است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا