افغانستان

در یک شبانه‌روز گذشته نزدیک به هزار بیمار جدید کووید – ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وزارت صحت عامه در یک شبانه‌روز گذشته ۹۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده است که بیش‌ترین رقم ثبت شده از زمان شیوع این ویروس در کشور است.

با ثبت این رقم، شمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۹۶۹ تن افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه روز جمعه، شانزدهم جوزا، با نشر آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۷۰ نمونه مشکوک به کرونا در کشور را بررسی کرده است.

از این میان، ابتلای ۹۱۵ تن در ۱۴ ولایت تثبیت شده است. بیش‌ترین رقم مبتلایان مربوط کابل، هرات و بلخ است. ۴۲۳ نفر در کابل، ۲۰۱ نفر در هرات و ۱۱۶ نفر در بلخ در یک شبانه‌روز گذشته به ویروس کرونا آلوده‌ شناسایی شده‌اند.

هم‌چنان ۲۹ نفر در کندز، ۲۳ نفر در کنر، ۲۱ نفر در قندهار، ۲۱ نفر در فراه، ۲۱ نفر در سرپل، ۲۰ نفر در هلمند، ۱۵ نفر در سمنگان، ۱۱ نفر در پکتیا، هفت نفر در ننگرهار، چهار نفر در میدان‌وردک و سه نفر در لغمان در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای‌شان به ویروس کرونا تثبیت شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته نُه بیمار کووید – ۱۹ در کشور جان باخته‌اند. با جان باختن سه نفر در بلخ، دو نفر در سمنگان، دو نفر در کندز و دو نفر دیگر در هرات، شمار مجموعی قربانیان ویروس کرونا به ۳۰۹ نفر رسیده است.

هم‌چنان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ بیمار کووید – ۱۹ صحت‌یاب شده‌اند. با صحت‌یاب شدن ۱۰۴ نفر در کابل، ۵۸ نفر در هرات، پنج نفر در بادغیس، سه نفر در فاریاب، سه نفر در سرپل، یک نفر در بلخ، یک نفر در میدان‌وردک، یک نفر در لغمان، یک نفر در کنر و یک نفر دیگر در هلمند، شمار مجموعی بهبودیافته‌گان به یک هزار و ۷۶۳ تن رسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا