افغانستان

در یک ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۹ بیمار کووید-۱۹ صحت‌یاب و  ۱۲ بیمار در کشور جان باخته اند.

وزارت صحت عامه در یک شبانه‌روز گذشته ۱۲ مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و ۵۷۵ بیمار جدید کووید – ۱۹ را در کشور شناسایی کرده است. طبق اعلام این وزارت، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۹ بیمار کووید – ۱۹ نیز صحت‌یاب و از شفاخانه‌ها مرخص شده‌اند.

با ثبت این رقم، شمار مجموعی قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۳۶۹ تن و شمار بیماران به ۲۰ هزار و ۹۱۷ تن افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه روز دوشنبه، نوزدهم جوزا، با نشر آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۹۷۸ نمونه مشکوک به کرونا را از ۱۸ ولایت بررسی کرده است.

از این میان، ابتلای ۱۹۳ نفر در کابل، ۱۵۱ نفر در هرات، ۳۹ نفر در قندهار، ۳۹ نفر در هلمند، ۲۶ نفر در کنر، ۲۳ نفر در ننگرهار، ۲۲ نفر در لوگر، ۱۳ نفر در بادغیس، ۱۳ نفر در پروان، ۱۰ نفر در غور، ۱۰ نفر در نیمروز، هشت نفر در زابل، هفت نفر در میدان‌وردک، هفت نفر در پکتیا، پنج نفر در دایکندی، پنج نفر در تخار، سه نفر در لغمان و یک نفر در بدخشان در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا تثبیت شده است.

هم‌چنان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۹ بیمار کووید – ۱۹ صحت‌یاب شده‌اند. شمار مجموعی بهبودیافته‌گان به دو هزار و ۱۷۱ تن رسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا