افغانستان

در ۱۶ ماه گذشته ۵ هزار و ۶۲۰ نفر در پیوند به قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

محمدهاشم اورتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می‌گوید که از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون، پنج‌هزار و ۶۲۰ نفر در پیوند به قاچاق مواد مخدر در کشور بازداشت شده‌اند.

آقای اورتاق که امروز (دوشنبه، ۹ سرطان) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این افراد در نتیجه‌ی چهارهزار و ۸۳۳ عملیات پولیس مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور بازداشت شده‌اند.

او افزود که در جریان این عملیات، همچنان یک‌هزار و ۲۷۰ تُن مواد مخدر مختلف کشف و ضبط شده است. همچنان ۱۰۵ لابراتوار مواد مخدر به‌شمول یک کارخانه‌ی تولید میت‌امفیامین و ۲۵ کارخانه‌ی تولیدات مواد الکولی در این عملیات تخریب شده است.

همین طور به گفته‌ی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله، سه ذخیره‌گاه مواد مخدر از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون در ساحات تحت نفوذ گروه‌های مخالف دولت شناسایی و از بین برده شده است.

او در ادامه افزود که ۱۵۴ میلیون و ۳۴۱ هزار دالر امریکایی در نتیجه‌ی این عملیات‌های پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله بر قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد شده است.

این درحالی است که طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله سه روز پیش (جمعه، ۶ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که در جریان ده سال گذشته، ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر به‌اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا