افغانستان

دیدار و گفتگوی وزیر خارجه کشور و وزیر خارجه ایران در تهران.

هیأت بلندپایه دولتی به ریاست محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه طی سفری به ایران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

وزارت خارجه با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که در این دیدار که صبح روز یک‌شنبه، یکم سرطان در تهران صورت گرفت، دو طرف در مورد حوادث ناگوار اخیر برای مهاجران افغانستان، پی‌گیری تحقیقات، راه‌های حل برای جلوگیری از تکرار آن، تقویت همکاری‌های همه‌جانبه و برنامه کمیته‌های سند همکاری جامع بین دو کشور گفت‌وگو کرده است.

در جریان دو ماه گذشته دو حادثه یکی در مرز ایران و دیگری در شهر یزد ایران برای مهاجران افغانستان به وقوع پیوست که در آن، شماری کشته و زخمی شدند. در ایجاد این حوادث نیروهای نظامی ایران متهم شده‌اند.

به دنبال آن، حکومت افغانستان راه‌های بررسی حضور قانون‌مند مهاجران را در ایران بررسی کرد که شامل توزیع تذکره الکترونیک به مهاجران، توزیع پاسپورت و تثبیت هویت مهاجران افغانستان می‌شد.

قرار شد که هیأتی به ریاست محمدحنیف اتمر به ایران برود و روی یافتن راه حل برای حضور قانون‌مند مهاجران افغانستان با مقام‌های ایرانی گفت‌وگو و تصمیم حکومت افغانستان را با دولت ایران در میان بگذارد.

این هیأت روز یک‌شنبه به ایران سفر کرد. هیأتی که آقای اتمر را در این سفر همراهی می‌کند، متشکل از نماینده‌گان هفت وزارت، پنج ریاست مستقل، مشاوریت حقوقی ریاست جمهوری و دفتر شورای امنیت ملی است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا