افغانستان

رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله با وزیر امور خارجه امریکا در مورد اقدامات بعدی در پروسه صلح، صحبت کردند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه کشور عصر امروز «دوشنبه ۱۲ جوزا» با مایک پمپیو وزیر امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا از طریق ویدیوکنفرانس در خصوص صلح افغانستان صحبت کردند.

براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری در این ویدیوکنفرانس معاونین رئیس جمهور، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، سرپرست وزارت امور خارجه، رئیس عمومی اداره امور، داکتر زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان، قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع و شاژدافیر سفارت امریکا در افغانستان نیز حضور داشتند.

هر دو جانب در مورد ادامه تلاش های مشترک هر دو کشور برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه امریکا گفت که هدف اساسی ایالات متحده امریکا یک افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و باثبات در چوکات تداوم روابط درازمدت و ستراتیژیک میان دو کشور است و برای رسیدن به آن یکجا با حکومت افغانستان کار خواهیم کرد.

سپس رئیس جمهور غنی نقشه راه حکومت افغانستان برای دستیابی به صلح و ثبات دایمی را تشریح کرده گفت که باید برای یک افغانستان باثبات، واحد و آزاد تلاش های بیشتر صورت گرفته و نایل شدن به اهداف تعیین شده تیم های کاری هر دو طرف روی فراهم آوری تسهیلات بیشتر بخاطر تطبیق این نقشه راه کار کنند.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور، تحلیل و ارزیابی خویش را از روزهای که کاهش خشونت صورت گرفته بود، به جلسه ارائه کرد.

همچنان در این ویدیوکنفرانس در خصوص صلح، گام های بعدی در راستای صلح از جمله رهایی زندانیان، تحلیل و مکان مذاکرات و سایر اقدامات مربوط به صلح، بحث صورت گرفت.

هر دو جانب بر همکاری مشترک در زمینه اطلاع رسانی در آغاز و جریان مذاکرات صلح تاکید کردند.

داکتر عبدالله عبدالله راجع به اقدامات شورای عالی مصالحه ملی و تکمیل شدن اعضای شورای مذکور صحبت کرد.

در این ویدیوکنفرانس موافقت صورت گرفت که در روزهای نزدیک روی جزئیات بعدی در پروسه صلح کار صورت گیرد و به ویژه جانب دولت افغانستان روی میکانیزم آتش بس اعلام ناشده که قواعد بازی در آن مشخص گردد، تاکید نمود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا