افغانستان

شورای امنیت ملی: ۸۹ غیرنظامی در جریان دو هفته گذشته از سوی طالبان کشته شده‌اند.

شورای امنیت ملی اعلام کرد که در جریان دو هفته گذشته ۸۹ غیرنظامی از سوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی، روز شنبه، بیست‌وچهارم جوزا، در توییتی نوشته است در حالی که دولت تلاش‌هایش را برای برقراری صلح شدت بخشیده، اما گروه طالبان خشونت علیه مردم را در روزهای عید و پس از آن ادامه داده است.

او افزوده است که در جریان دو هفته‌ای که گذشت، ۱۵۰ غیرنظامی دیگر در حملات طالبان زخمی شده‌اند.

شورای امنیت ملی گفته است که بیش‌تر غیرنظامیان در انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای و حملات طالبان در ۲۹ ولایت کشور کشته شده‌اند.

این در حالی است که پس از آتش‌بس سه روز عیده، آتش‌بس اعلام ناشده میان دولت و گروه طالبان ادامه دارد؛ هرچند در این دوره که پس از روزهای عید آغاز شده است، درگیری‌های خونین میان دو طرف در  برخی از ولایت‌ها صورت گرفته است.

گروه طالبان تاکنون درباره کشته شدن ۸۹ غیرنظامی در حملات این گروه چیزی نگفته است.

این در حالی است که مقام‌های حکومت افغانستان و امریکایی مذاکرات بین‌الافغانی را قریب‌الوقوع می‌خوانند و حکومت و طالبان برای شروع آن آماده‌گی می‌گیرند.

پیش‌تر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، گفته بود که برای شروع و ادامه مذاکرات کاهش خشونت و آتش‌بس ضروری است.

محمداشرف غنی، رییس جمهور، نیز شام روز پنج‌شنبه هفته گذشته در شورای انتلانتیک امریکا گفته بود که همه روزه ۶۰ تا ۷۰ افغان در نتیجه خشونت‌ها قربانی می‌شوند

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا