افغانستان

طالبان ترور مولوی عزیزالله مفلح امام و خطیب مسجد شیرشاه سوری را محکوم کردند.

در اعلامیه طالبان آمده «امارت اسلامی این قتل را به شدید‌ترین الفاظ تقبیح نموده، و آن را جنایت بزرگ می‌پندارد.در ادامه این اعلامیه آمده، «این قتل‌های زنجیره‌ای در حالی انجام می‌یابد که افغان‌ها به سوی صلح گام می‌بردارند.»
این گروه با اشاره به ترور دکتور محمد ایاز نیازی امام و‌ خطیب مسجد وزیر اکبرخان، «حمله بر نمازگذاران در مساجد در ماه رمضان، انفجار در جنازه، حمله بر زایشگاه، تخریب پایه‌های برق و زیان رسانیدن به دیگر تاسیسات عامه» به عاملان هشدار داده که «از ملت افغانستان پنهان شده نمی‌توانند، آن روزی دور نیست که از یک یک این جنایات از آن‌ها حساب گرفته خواهد شد».

همچنان ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ایی گفته است: دشمنان مردم افغانستان به سلسلهء جنایات شان، امرور با انجام حمله تروریستی در هنگام نماز جمعه در مسجد جامع شیرشاه سوری، به شمول مولوی عزیزالله مفلح امام و خطیب مسجد مذکور، شماری از نمازگزاران دیگر را نیز شهید و زخمی ساختند.

ریٔیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این حمله وحشیانه، گفت که هدف قرار دادن مساجد و اماکن مقدسه، بزرگان، علما، افراد ملکی، زنان و کودکان در هیچ دین و آیٔینی جای ندارد و جنایت علیه ارزش های اسلامی و بشری است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا