افغانستان

هیئت از سوی مجلس برای بررسی درگیری میان مردم و کوچی‌ها به وردک می‌رود.

قرار است مجلس نماینده‌گان برای بررسی اوضاع امنیتی و درگیری‌ها میان باشنده‌گان محل و کوچی‌ها در ولایت میدان وردک، هیئتی به این ولایت بفرستد.

اخیرأ گزارش‌هایی دربارۀ درگیری کوچی‌ها و باشنده‌گان محل در میدان وردک نشر شدند.

مهدی راسخ، نمایندۀ مردم وردک در مجلس نماینده‌گان، ادعا می‌کند که در کمتر از پانزده روز اخیر چهارده تن از باشنده‌گان محل در این درگیری‌ها جان باخته‌اند.

آقای راسخ در این باره گفت: «طفل کشته شده، قرآن سوختانده شده، مسجد سوختانده شده و هر روز نفر کشته می‌شود. از تاریخ ۲۲ جوزا، ما چهارده نفر کشته دادیم. »

شماری از اعضای دیگر مجلس، می‌گویند که درگیری‌ها در وردک باعث شده‌اند که یکی از نماینده‌گان مجلس نیز به میدان وردک برود و جنگ‌افزار بدست گیرد.

فرزانه کوچی، نمایندۀ کوچی‌ها در مجلس نماینده‌گان بیان داشت: «شما ببینید که او [نمایندۀ مجلس] برخلاف نظم عامه عمل کرده‌است.»

بحث امروز در مجلس دربارۀ درگیری‌ها در وردک، درگیری لفظی و فزیکی شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان را به همراه شد و سپس دبیرخانۀ مجلس تصویر زنده نشست را به روی رسانه‌ها قطع کرد.

در این میان، رییس پیشین امنیت داخلی مجلس نماینده‌گان می‌گوید که مشکل کوچی با باشنده‌گان محل در وردک، از چند سال به این‌سو وجود دارد و قرار بود که سال گذشته هیئتی از مجلس برای رسیده‌گی به مشکل مردم محل به این ولایت برود اما هیئت اداری مانع رفتن این هیئت شد.

فدا محمد الفت، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده‌گان گفت: «از کدام مرجع به هیئت اداری زنگ آمد که مانع رفتن این هیئتی شد؛ هیئتی که قرار بود به میدان وردک برود تا دریابد که مشکلات بنیادی این ولایت چه بوده‌است.»

اما، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان این اتهام‌ها را رد می‌کند: «.. این‌که سال گذشته ما در میدان وردک هیئت روان نکردیم، فکر می‌کنم که یک دروغ بیش نیست.»

با این هم، شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان یگانه راه برون رفت از چالش‌های کنونی را ایجاد وحدت میان اقوام کشور به ویژه نماینده‌گان مردم در شورای ملی می‌دانند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا