افغانستان

ویروس کرونا در افغانستان، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ تن جان باختند و ۷۵۸ بیمار جدید شناسایی شدند.

وزارت صحت عامه از ثبت ۲۴ مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و شناسایی ۷۵۸ بیمار جدید کووید – ۱۹ در یک شبانه‌روز گذشته خبر می‌دهد.

با ثبت این رقم، شمار بیماران کووید – ۱۹ در کشور به ۱۷ هزار و ۲۶۷ تن و شمار قربانیان ویروس کرونا به ۲۹۴ تن افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه روز چهارشنبه، چهاردهم جوزا، با نشر آمار روزانه‌ی ابتلا به کرونا، اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۲۳ نمونه‌ مشکوک به کرونا را از ۱۲ ولایت بررسی کرده است.

طبق اعلام این وزارت، ۳۳۲ نفر در کابل، ۲۱۶ نفر در هرات، ۵۴ نفر در قندهار، ۵۲ نفر در بلخ و ۴۸ نفر در جوزجان ابتلای‌شان به ویروس کرونا تثبیت شده است. هم‌چنان ۱۹ نفر در لوگر، ۱۱ نفر در کنر، ۱۱ نفر در فاریاب، پنج نفر در نورستان، پنج نفر در بدخشان، سه نفر در ننگرهار و دو نفر در سمنگان در یک شبانه‌روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، هشت نفر در کابل، چهار نفر در هرات، سه نفر در پنجشیر، دو نفر در غزنی، دو نفر در پروان و در ولایت‌های قندهار، بغلان، سمنگان و خوست یک – یک نفر در ۲۴ ساعت به علت ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار کووید – ۱۹ صحت‌یاب شده‌اند. شمار مجموعی بهبودیافته‌گان به یک هزار و ۵۲۲ تن رسیده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا