افغانستان

پایان فعالیت داکتران بدون سرحد در دشت برچی.

داکتران بدون سرحد دوشنبه (۲۶ جوزا) طی یک اعلامیه ای از ختم فعالیت های شان در ساحه دشت برجی خبر دادند.

این اقدام داکتران بدون سرحد در پی حمله ۱۲ ماه می برشفاخانه زایشگاه دست برچی اتخاذ شده است.

درآن حمله یک قابله این نهاد، ۱۵ مادر، دو کودک و شش نفر دیگر کشته شدند.

در اعلامیه دلیل این تصمیم، معلوم نشدن عاملان یا انگیزه این حمله و اینکه حملات مشابه ممکن در آینده نیز تکرار شود، گفته شده است.

تیری الفورت دوفیرجر، رییس عمومی این سازمان بین المللی بشردوستانه میگوید: ” ما می دانستیم که با حضور خود در دشت برچی، خود را به خطر می اندازیم، اما باور نمی کردیم که کسی از آسیب پذیری مطلق زنان که در حالت زایمان بودند برای از بین بردن آن‌ها و نوزادانشان استفاده کند.”

بخش زایشگاه شفاخانه دشت برچی با داشتن ۱۶۰۰۰ ولادت در سال ۲۰۱۹، یکی از بزرگترین پروژه های داکتران بدون سرحد در سراسر جهان به شمار میرفت.

دربخش دیگری اعلامیه آمده است: “پایان دادن به فعالیت های ام اس اف در زایشگاه دشت برچی یک تصمیم ضروری اما دردناک است.”

داکتران بدون سرحد از نوامبر سال ۲۰۱۴ با همکاری وزارت صحت عامه در دشت برچی مشغول فعالیت بودند و خدمات رایگان را برای مادران و نوزادان در یکی از پرجمعیت ترین مناطق کابل ارایه می کردند.

این سازمان که فعالیت های خود را در سال ۱۹۸۰ در افغانستان آغاز کرد گفته است که برنامه های طبی خویش را در ولایات هلمند، هرات، قندهار، خوست و کندز ادامه میدهد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا