افغانستان

مریم سما، در مجلس نمایندگان خواهان اضافه شدن نام مادر در شناسنامه‌های الکترونیکی شد.

مریم سما، نماینده کابل در مجلس نمایندگان، در جلسه روز دوشنبه این مجلس، خواهان اضافه شدن نام مادر به شناسنامه‌های الکترونیکی شد.

خانم سما به کمپینی اشاره کرد که از سه سال گذشته با هشتگ #نامم_کجاست شروع شده و هدفش مبارزه با حذف و نادیده گرفتن نام و هویت زنان در جامعه و قانون است.

زنان افغان و مردانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، در روزهای اخیر بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی به نادیده گرفتن هویت زنان و نام بردن آن‌ها به عنوان مادر، همسر، یا دختر اعتراض می‌کنند.

مریم سما در مجلس گفت در اثر کمپین‌ها و اعتراض‌ها، نام مادران به دیتابیس (پایگاه داده‌ها) شناسنامه‌های الکترونیکی اضافه شده، اما هنوز به شناسنامه اضافه نشده است.

خانم سما به بی‌بی‌سی گفت اصلاح قانون تذکره‌های الکترونیکی به منظور اضافه شدن نام مادر، هم اکنون در کمیسیون‌های داخلی مجلس در حال بررسی است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا