جهان

امریکا و اروپا پروازهای خطوط هوایی پاکستان را منع کرد.

وزارت ترانسپورت ایالات متحده گفته است که جواز پرواز های چارتر خطوط هوایی پاکستان را به دلیل نگرانی‌‌ها پیرامون اسناد جعلی پیلوت‌های پاکستانی، لغو کرد.

خبرگزاری رویترز دهم جولای «۲۰ سرطان» گزارش کرده است که تاریخ صدور سندی را در این مورد از این وزارت دریافت کرده اول جولای است.

ماه گذشته پاکستان به دلیل نگرانی‌ها از جوازهای جعلی، ۱۴۱ پیلوت را از پرواز منع کرد.

پیش از این، ادارۀ مصوونیت هوانوردی اتحادیه اروپا گفته بود که خطوط هوایی بین‌المللی پاکستانی اجازه نخواهد داشت تا شش ماه آینده به اکثر بخش‌های اروپا پرواز کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گزارش‌ها مبنی بر تقلب یک سوم پیلوت‌های پاکستانی در امتحان پیلوتی شان در رسانه‌ها نشر شد.

مقامات خطوط هوایی پاکستان این خبر را تایید کرده اند.

غلام سرور خان، وزیر هوانوردی پاکستان در اوایل ماه سرطان گفت که ۲۶۰ پیلوت از جمع ۸۶۰ پیلوت پاکستانی، جواز شان را به گونۀ نادرست به دست آورده اند.

این افتضاح زمانی آشکار شد که تحقیقات در مورد علت سقوط طیارۀ خط هوایی پاکستان در شهر کراچی آغاز شد؛ سانحهٔ که به تاریخ ۲۲ می به وقوع پیوست و جان ۹۷ نفر را گرفت.

خطوط هوایی پاکستان تمامی پروازهای تجارتی خویش را در سال ۲۰۰۷ به دلیل زیان های مالی متوقف کرد، اما در ماه اپریل جواز ویژهٔ پروازهای چارتر را برای یک سال دریافت کرد که بیشتر برای برگرداندن شهروندان گیرماندهٔ آن کشور در جریان محدودیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس در نظر گرفته شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا