جهان

بحران کرونا، ۸۳ نفر از ثروتمندترین افراد جهان: لطفاً از ما مالیات بیشتر بگیرید!

بیش از ۸۰ تن از ثروتمندترین افراد جهان خواستار افزایش مالیات بر ثروتمندان برای تامین منابع پولی مورد نیاز احیای مشکلات اقتصادی ناشی از پاندمی کووید۱۹ شده اند.

این گروه ۸۳ نفری تحت عنوان «میلیونرها برای انسانیت» در یک نامه سرگشاده گفته است که مشکلات ایجاد شده توسط کووید۱۹ «با کمک خیریه حل نمی‌شوند، هرقدر سخاوتمندانه هم که باشند.»
امضاکنندگان این نامه از کشورهای مختلف گفته اند: «ما آمبولانس‌ها را رانندگی نمی‌کنیم که بیماران را به شفاخانه‌ها انتقال می‌دهند. ما قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی را پر نمی‌کنیم. اما ما پول داریم، خیلی هم زیاد داریم.»

در این نامه سرگشاده که پیش از نشست وزیران مالیه گروه ۲۰ نشر شده، آمده است: «لطفاً از ما مالیات بگیرید. مالیات بگیرید. مالیات بگیرید! این گزینه درست است. این تنها گزینه است. بشردوستی مهم‌تر از پول‌های ماست.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا