افغانستان

ریاست امنیت ملی به طالبان: انتقام حمله‌ی سمنگان را می‌گیریم.

یک روز پس از حمله‌ی طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان، اکنون ریاست عمومی امنیت ملی هشدار داده است که به‌زودترین فرصت انتقام این حمله را از طالبان خواهد گرفت.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی که امروز (سه‌شنبه، ۲۴ سرطان) منتشر شده، آمده است که نیروهای عملیاتی و قطعات رزمی این ریاست در حالت آماده باش قرار گرفته و به‌زودترین فرصت حملات انتقام‌جویانه را برای سرکوب طالبان و گروه‌های تروریستی خارجی راه‌اندازی خواهند کرد.

در اعلامیه آمده است که طالبان نه تنها به تعهدات‌شان به توافق‌نامه‌ی صلح با امریکا متعهد نیست، بلکه حملات تهاجمی و تروریستی‌شان را افزایش نیز داده‌اند.

امنیت ملی، طالبان را به تبانی با دیگر گروه‌های تروریستی خارجی به‌شمول شبکه‌ی القاعده متهم کرده و افزوده است که این گروه با عدول از تعهدات بین‌المللی، حسن نیت دولت افغانستان را نادیده گرفته است.

ریاست امنیت ملی تأکید کرده است که از هیچ کوششی برای جلوگیری از «پایمال شدن» خون کشته و زخمیان رویداد دیروز در سمنگان، دریغ نمی‌کند.

امنیت ملی همچنان به مردم کشور اطمینان داده است که به هیچ یک از گروه‌های تروریستی اجازه‌ی به زیر کشانیدن ارزش‌ها و دست‌آوردهای جمهوری اسلامی افغانستان را نمی‌دهند.

این درحالی است که روز گذشته نخست یک موتربمب طالبان در برابر ساختمان‌های ریاست امنیت ملی و شهرداری سمنگان منفجر شد. به دنبال آن، دو مهاجم مسلح این گروه وارد ساختمان ریاست امنیت ملی شدند.

عبدالطیف ابراهیمی، والی سمنگان در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که مهاجمان لباس امنیت ملی به تن داشتند. به گفته‌ی او، در این حمله‌ی طالبان، ۱۱ نیروی امنیت ملی به‌شمول یک زن کشده و بیش از ۶۰ نفر دیگر به‌شمول غیرنظامیان زخمی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا