افغانستان

شورای امنیت ملی: طالبان در ۱ ماه گذشته ۱۲۹ غیرنظامی را کشته‌اند.

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که در یک ماه گذشته ۱۲۹ غیرنظامی توسط طالبان کشته شده‌اند.
 
این دفتر روز «شنبه، ۲۸ سرطان»، با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که طالبان در یک ماه گذشته یک هزار و ۴۵۶ «تحرک» را در ۳۰ ولایت کشور انجام داده‌اند که در نتیجه آن ۱۲۹ غیرنظامی کشته و ۲۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.
 
در این خبرنامه آمده است که طالبان با وجود تعهدات‌شان برای کاهش خشونت، در ماه گذشته بیش‌ترین «حملات و تحرکات» را در شهرها و شاهراه‌ها اجرا کرده‌اند.

طبق اعلام شورای امنیت ملی در نتیجه حملات طالبان در ۳۰ ولایت کشور به غیرنظامیان تلفات وارد شده است، اما بیش‌ترین تلفات به باشنده‌گان ولایت‌های سمنگان، قندهار و ننگرهار وارد شده است.

 

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که طالبان در کنار انتحار و انفجار در نقاط مختلف کشور، دست به ترورهای هدف‌مند و انفجار ماین‌های مقناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن‌ها خانواده‌ها و افراد بی‌گناه هستند.

این دفتر خشونت در برابر غیرنظامیان را عمل «خلاف قوانین جنگ و جنایت جنگی» خوانده و گفته است که طالبان هر روز مرتکب آن می‌شوند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

این گروه در گذشته گزارش‌های شورای امنیت ملی را درباره تلفات غیرنظامیان رد کرده بود.

این در حالی است که ولایت‌های سمنگان، قندهار و ننگرهار در یک ماه گذشته شاهد انفجارها و حملات موتر بمب بود.

از جانب دیگر، درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و طالبان نیز در چندین ولایت تشدید یافته است.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا