افغانستان

صدها نیروی کماندو به غزنی اعزام شدند.

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که صدها نیروی کماندو برای دفع حملات احتمالی طالبان به این ولایت رسیده‌اند. این نیروها به دنبال افزایش نگرانی‌ها از احتمال حملات طالبان به شهر غزنی به این ولایت اعزام شده‌اند.

واحدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی، گفت که این نیروها روز دوشنبه، شانزدهم سرطان، به ولایت غزنی رسیده‌اند .

سخنگوی والی غزنی افزود که نیروهای تازه اعزام‌شده به غزنی با سلاح‌های پیش‌رفته مجهز اند و حمایت نیروهای هوایی را با خود دارند.

واحدالله جمعه‌زاده افزود که شایعات در مورد احتمال این‌که طالبان به شهر غزنی حمله می‌کنند و غزنی سقوط خواهد کرد، با اعزام نیروهای تازه منتفی شده است.

سخنگوی والی غزنی گفت که نیروهای امنیتی اجازه نمی‌دهند که طالبان تهدیدی را متوجه ولایت غزنی بسازند.

او هرچند تأیید کرد که اخیراً تحرکات طالبان در این ولایت افزایش یافته است.

برخی از نماینده‌گان غزنی در پارلمان و باشنده‌گان این ولایت پیش‌تر ابراز نگرانی کرده بودند که طالبان در عقب کمربندهای امنیتی شهر غزنی حضور دارند و ممکن است بار دیگر به این شهر حمله کنند.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی چند روز پیش در یادداشتی در صفحه‌ی فیس‌بوکش نوشت که «گروپ‌های تروریستی داخلی و خارجی» مختلف به شدت در حال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آن سوی خط دیورند هستند و احتمالاً برای حمله بزرگ بر شهر استراتژیک غزنی آماده‌گی می‌گیرند.

نبیل گفته است که رهبری و برنامه‌ریزی این حمله احتمالی را شاخه «شبه قاره هند القاعده» بر عهده دارد و رهبران مهم این شبکه در هفته‌های اخیر بین ولسوالی‌های خاک‌افغان زابل، ناوه‌ غزنی، خروار لوگر، ولسوالی‌های گیان، برمل و گومل پکتیکا و دره‌ی شوال وزیرستان در رفت‌وآمد بوده‌اند.

غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که در ماه میزان سال ۱۳۹۷ در پی حمله‌ی گروه طالبان تا مرز سقوط نزدیک شد. در پی این حمله گسترده طالبان از چند جناح بر مرکز ولایت غزنی، صدها خانواده در این ولایت متضرر شدند. در جریان این حمله، گروه طالبان شماری از دکان‌ها، مارکت‌ها و دفترهای دولتی را به آتش کشیدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا