افغانستان

صلاح‌الدین ربانی عضویت عطامحمد نور، محمدیونس قانونی و پنج عضو دیگر حزب جمعیت را تعلیق کرد.

حزب جمعیت با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که در «راستای اصلاحات و به هدف پایان دادن به سوء استفاده از نام و نشان این حزب» عضویت عطامحمد نور، رییس اجرایی این حزب، محمدیونس قانونی، کلیم‌الله نقیبی، عبدالحفیظ منصور، عبدالشکور واقف حکیمی، سید عنایت‌الله شاداب و عبدالستار مراد از اعضای شورای رهبری جمعیت را به تعلیق درآورده است. جمعیت این افراد را متهم کرده است که بارها دست به «تحرکات نادرستی» در داخل صفوف این حزب زده و از نام آن «معامله‌های ناشایسته» کرده‌اند.

این خبرنامه زیر نام «اعلامیه جمعیت اسلامی افغانستان در مورد توطییه اخیر درون حزبی» روز پنج‌شنبه، دوازدهم سرطان، پس از آن نشر شد که شماری از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت با محوریت عطامحمد نور با تشکیل کمیسیونی برای برگزاری کنگره این حزب، عنایت‌الله شاداب را به ریاست جلسات شورای رهبری جمعیت انتخاب کردند. پیش از آن، صلاح‌الدین ربانی، ریاست حزب و جلسات شورای رهبری آن را بر عهده داشت.

حزب جمعیت در این خبرنامه گفته است که از «سازش‌نامه بن» تاکنون دسیسه‌های گوناگون داخلی و خارجی در برابر جمعیت وجود داشته است. این حزب از اجرای «ترورهای زنجیره‌ای چهره‌های برجسته این حزب» به شمول برهان‌الدین ربانی، رهبر این حزب و «تلاش برای تضعیف و به حاشیه کشانیدن آن از طریق تطمیع و معامله با چهره‌های منسوب به آن» به عنوان بخشی از این دسیسه‌ها و استراتژی به هدف تضعیف جمعیت و انحلال کامل آن یاد کرده است.

در خبرنامه‌ی حزب جمعیت گفته شده است که شماری از افراد منسوب به این حزب، در نتیجه این استراتیژی، فریفته جاذبه مأموریت شده و با لغزش‌های متکرر، حتا در تصامیم کلان و تاریخی‌ای چون لویه‌جرگه قانون اساسی، به خاطر مأموریت‌هایی که هرگز حاصل نکردند، علیه برهان‌الدین ربانی و دیدگاه‌های اصولی جمعیت در مورد ساختار نظام و سایر مسایل حیاتی و ملی دیگر شوریده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا