شاهد

واکسن کرونا چه زمانی به دست ما می‌رسد؟

پاسکال سوریو، رئیس شرکت داروسازی «استرازنکا» (AstraZeneca) روز سه شنبه به فرستنده رادیویی  «ار تی ال» فرانسه گفت، این واکسن قرار است در سراسر جهان در دسترس قرار گیرد و قیمت آن براساس هزینه تولید آن تعیین می شود.

بر این اساس قرار است هر واحد از این واکسن به قیمت ۲.۵ یورو به فروش برود. سوریو گفت: «هدف ما این است که همه انسان ها به این واکسن دسترسی داشته باشند». او اضافه کرد که امیدوار است این واکسن تا پایان سال تولید شود و «اگر همه چیز به خوبی جریان داشته باشد، شاید زودتر از این هم».

روز دوشنبه یک کار تحقیقاتی که در هفته نامه دانشگاهی «لنست» نشر شد، بسیاری را به واکسن کرونایی که به صورت مشترک توسط «استرا زنکا» و دانشگاه بریتانیایی اکسفورد تولید شده است، امیدوار کرد.

برای شرکت کنندگانی که این واکسن در دو مرحله نخست بر روی آن ها آزمایش شده است، مشکلی ایجاد نشده است و ماده استفاده شده در این واکسن باعث تولید پادتن (انتی بادی) در بدن  و مصونیت در برابر بیماری کووید ۱۹ شده است.

انتظار می رود که نتایج مرحله سوم آزمایش این واکسن (بر روی شرکت کنندگان) در فصل خزان نشر شود و در صورت موفقیت، می توان این واکسن را به صورت انبوه تولید کرد و دسترس قرار داد.

در این میان، یک تولیدکننده  چینی در روز سه شنبه، مرحله سوم آزمایش واکسن اش را در برازیل آغاز کرد.

به گزارش هفته نامه «لنست»، بربنیاد اطلاعات یک داکتر در یکی از شفاخانه های سائوپائولو، نخستین افراد داوطلب این واکسن را دریافت کردند که تاثیرگذاری آن در دو مرحله نخست ثابت شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا