افغانستان

وزیر صحت: روند توزیع ۵۰۰ پایه دستگاه ونتلاتور به تمام ولایات کشور آغاز گردید.

وزارت صحت عامه کشور امروز شنبه ۲۸ سرطان ۱۳۹۹ در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که روند توزیع ۵۰۰ پایه دستگاه ونتلاتور به تمام ولایات کشور طی نشستی آغاز گردید.
این دستگاه‌ها به منظور مراقبت از بیماران کووید-۱۹ از بودجه وزارت صحت عامه خریداری شده است که از این میان به تعداد ۱۰۶ پایه آن امروز به ولایت‌های کابل، پنجشیر، کاپیسا، پروان، لوگر، میدان وردک، بامیان، دایکندی و غزنی توزیع گردید.
داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه کشور، تهیه این دستگاه‌ها را یک گام نیک منبی بر رسیده‌گی هرچه بهتر به بیماران کرونا دانسته گفت:” روند توزیع این دستگاه‌ها که جدیدا خریداری شده است امروز رسما آغاز گردید. قرار است تمام این ونتلاتورها همراه با تمام ملحقات آن بر اساس نیازمندی ولایات به گونه عادلانه توزیع گردد.”
سرپرست وزارت صحت عامه گفت که برای استفاده درست از دستگاه‌های ونتلاتور شماری از کارمندان صحی در مرکز و ولایات آموزش دیده اند و نیز سه تن بایو مدیکل انجنیر که در کشور ترکیه آموزش دیده اند جهت مراقبت از این دستگاه‌ها استخدام شده است.
نامزد وزیر صحت عامه، یک بار دیگر بر مبارزه با فساد اداری در سکتور صحت تاکید نموده گفت که تا اکنون ما چندین قضیه فساد را به سارنوالی معرفی نمودیم و تمام آنان از سوی اداره لوی سارنوالی تحت بررسی قرار دارد.
او هم‌چنان از ایجاد تجریدگاه‌ها برای تداوی و مراقبت از بیماران کرونا در شفاخانه‌های کشور یاد آورد نموده تاکید کرد که با ایجاد تجریدگاه‌ها در شفاخانه‌ها نه تنها از مصارف اضافی جلوگیر شده است؛ بلکه زمینه تداوی و مراقبت بیماران کرونا نیز در تمام شفاخانه‌ها فراهم شده است.
از سوی هم، داکتر عثمانی از بازگشایی هوتل‌های عروسی و حوض‌های آب بازی ابراز نگرانی کرده تصریح نمود که خطر ویروس کرونا هنوز در کشور وجود دارد و مردم نباید در برابر آن بی اعتنایی کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا