افغانستان

ویروس کرونا، ‌اشتراک در نماز عید قربان اختیاری است.

عبدالحکیم منیب وزیر حج و اوقاف: با توجه به شرایط بحرانی ویروس کرونا، اشتراک در نماز عید اختیاری است. کسانی که برای ادای نماز عید در مساجد اشتراک می‌کنند، فاصله اجتماعی باید رعایت شود و افرادی که علایم ویروس کرونا را دارند از اشتراک در نماز عید خودداری نمایند.

این در حالی است که وزارت صحت عامه امروز اعلام کرده است هنوز کشور در اوج بحران کرونا قرار دارد و شهروندان باید در جریان روزهای عید، توصیه صحی را رعایت کنند و اشتباه عید گذشته را تکرار نکنند.

محمدجواد عثمانی، نامزدوزیر صحت عامه، روز پنج‌شنبه، دوم اسد در یک کنفرانس خبری در کابل گفت، هنوز هم خطرات ویروس کرونا پا بر جا است و شهروندان کشور نباید اشتباهات عید گذشته را تکرار کنند. او با اشاره به عید سعید فطر گفت که پیش از روزهای عید، میزان مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته بود، اما دو هفته بعد از عید به دلیل بی‌پروایی مردم، میزان مبتلایان به شکل چشم‌گیری افزایش یافت. او به مردم توصیه کرد که در جریان روزهای در خانه بمانند و دیدوبازدیدشان را کاهش دهند.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا