افغانستان

ویروس کرونا در افغانستان، ثبت ۱۲۱ مریض جدید و ۱۲ جان باخته در ۲۴ ساعت گذشته 

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۷۴۱ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش ۱۲۱ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۶ هزار و ۱۵۷ نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۳۸۷ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۵ هزار و ۱۸۰ نفر رسیده است.

همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۲ فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۲۵۹ نفر رسیده است.

در همین حال، اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز (یک‌شنبه، ۵ اسد) در یک نشست خبری بار دیگر خواست این وزارت مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های صحی، پوشیدن ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را تکرار کرد.

آقاس سمسور از مردم همچنان خواست که در جریان روزهای عید سعید قربان، بیشتر احتیاط کرده و اشتباه عید گذشته را تکرار نکنند، زیرا به گفته‌ی او، در صورتی که مردم در عید قربان کرونا را جدی نگیرند، شیوع کرونا افزایش خواهد یافت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا