جهان

پیرمرد ۱۰۳ ساله پاکستانی ویروس کرونا را شکست داد.

عزیز عبدالعلیم، ساکن منطقه کوهستانی چترال، هفته گذشته از شفاخانه مرخص شد. در اوایل ماه جون، نتیجه آزمایش ویروس کرونای وی مثبت تشخیص شده بود.

سهیل احمد، پسر عبدالعلیم در مصاحبه تلفونی به رویترز گفت: «ما از سن و سالش نگران بودیم، اما او خودش اصلا نگران نبود.» وی گفت که پدرش در زندگی سختی های زیادی را تحمل کرده و اصلا از ویروس کرونا و مرگش هراس نداشت.

سهیل گفت تنها چیزی که پدرش می خواست، این بود که در انزوا قرار نگیرد. به گفته سهیل، پدرش تا ۷۰ سالگی نجاری می کرد و از سه همسرش ۹ فرزند دارد. سهیل ۵۰ ساله اضافه کرد که پدرش از زن چهارمش طلاق گرفته و به تازگی با زن پنجمش عروسی کرده است.

داکتر سردار نواز، از شفاخانه آغا خان در گفتگو با رویترز گفت که در جریان دوره تجرید و درمان، خدمات روان درمانی نیز به وی ارائه شده است.

تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در پاکستان گزارش شده که ۵۷۶۳ تن شان در اثر بیماری ناشی از آن جان باخته اند.

پاکستان نیز مثل بسیاری از کشورهای منطقه از سیستم درمانی ضعیفی برخوردار است. در حالی که آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور کاهش یافته، اما مقام ها نگران هستند که در ایام عید قربان آمار دوباره افزایش یابد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا