افغانستان

کابینه آغاز مکاتب و دانشگاه‌ها را از ۱۵ اسد به‌گونه‌ی مشروط تائید کرد.

کابینه‌ی افغانستان در تازه‌ترین فیصله‌اش بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها در پانزدهم اسد سال جاری را به تشدید نیافتن وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در سطح کشور مشروط کرده است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که براساس فیصله‌ی نشست کابینه که روز گذشته (چهارشنبه، ۲۵ سرطان) به ریاست رییس‌جمهور اشرف غنی برگزار شد، مکاتب و دانشگاه‌ها از تاریخ پانزدهم اسد سال جاری با در نظرداشت رعایت سفارش‌ها و معیارهای صحی بازگشایی شود.

در اعلامیه آمده است: «کابینه تصمیم اتخاذ کرد که مکاتب و پوهنتون‌ها/دانشگاه‌ها سر از تاریخ ۱۵ اسد سال روان با در نظرداشت رعایت سفارشات و معیارهای صحی، مشروط بر این‌که وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در سطح کشور به اساس ارزیابی وزارت صحت عامه، الی زمان فوق‌الذکر تشدید نیابد، آغاز گردد.»

هفته‌ی گذشته کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله کرده بود که مراکز آموزشی الی پانزدهم ماه اسد همچنان مسدود بماند. یک روز پس از این فیصله، اتحادیه‌های مراکز آموزشی و تحصیلی خصوصی از ادارات ذی‌ربط خواستند که هرچه زودتر در مورد ادامه‌ی قرنطین مراکز آموزشی تجدید نظر کنند.

از سوی هم، کابینه طرح تعدیل طرزالعمل تنظیم رژیم کاری به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا را نیز تأیید کرده است. براساس این طرح، کارمندان ادارات با رعایت معیارهاای صحی در دو نوبت کاری روزهای جفت و تاق هفته از ساعت ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر برای انجام وظیفه به دفترهای کاری‌شان حاضر می‌شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا