افغانستان

۱۵ جنگ‌جوی طالب به‌شمول هفت شهروند خارجی در غزنی کشته شدند.

وزارت دفاع کشور اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در مربوطات مرکز ولایت غزنی، ۱۵ جنگ‌جوی این گروه به‌شمول چهار شهروند پاکستانی و سه شهروند ازبیکستانی کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی وزارت دفاع که امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ سرطان) منتشر شده، آمده است که این درگیری روز گذشته در ساحات «نوغی» و «عاشقوال» مرکز غزنی هنگامی صورت گرفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کردند.

به نقل از اعلامیه، حمله‌ی طالبان در این ساحات از سوی نیروهای امنیتی و با حمایت نیروهای هوایی کشور عقب زده شده است. در نتیجه‌ی درگیری مستقیم و حمایت نیروهای هوایی، ۱۱ جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع افزوده است که در نتیجه‌ی این درگیری، یک عراده موتر نوع کرولا، یک عراده موترسایکل، دو قبضه راکت دوربین‌دار، یک میل توپ ۷۲ ملی‌متری، یک وسیله‌ی دید شب، چهار میل درازنوف و یک اندازه مهمات طالبان از بین برده شده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت به تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در جریان درگیری و حملات هوایی چیزی گفته نشده است.

گروه طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت غرنی در جنوب کشور، از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی خواجه‌عمری حضور و فعالیت گسترده دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا