افغانستان

اجرای رزمایش ارتش، در قندهار در نزدیکی مرز دیورند.

نیروهای ارتش روز «یک‌شنبه، ۲۶ اسد» در ولسوالی اسپین‌بولدک قندهار در نزدیکی خط دیورند رزمایش نظامی اجرا کردند. این سومین رزمایش نظامی ارتش در کم‌تر از یک هفته در نزدیکی خط دیورند در مرز با پاکستان است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، می‌گوید که در این رزمایش نیروهای پیاده، کماندو، نیروهای ضربتی، سرحدی و نیروهای هوایی شرکت کرده بودند و توانایی‌های‌شان را با کاربرد سلاح‌های سبک و سنگین به نمایش گذاشتند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افزود که این رزمایش نظامی به نام «شهدای اسپین‌بولدک» که در حملات راکتی پاکستان قربانی شده بودند، راه‌اندازی شده است.

ارتش پاکستان در نهم اسد به مناطقی در ولسوالی اسپین‌بولدک حمله کرد که در نتیجه آن دست‌کم ۱۵ غیرنظامی کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

محمدیاسین ضیاء، رییس ستاد ارتش که در این رزمایش حضور داشت، گفت که مردم با دیدن توانایی‌های نیروهای امنیتی اطمینان‌شان بیش‌تر می‌شود.

او گفت که نیروهای امنیتی توان دفاع مستقلانه از کشور را دارند و این نیروها از خاک کشور دفاع می‌کنند.

به گفته او، هیچ گونه تشویش از ناحیه توانایی‌های نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت وجود ندارد.

نیروهای ارتش پیش از این در ولسوالی زازی‌آریوب ولایت پکتیا و گوشته ولایت ننگرهار در نزدیکی خط دیورند رزمایش نظامی برگزار کرده‌اند.

رییس ستاد ارتش در آن زمان گفته بود که پس از این بیش‌تر رزمایش‌های نظامی در اطراف «خط‌ فرضی» و «نوار مرزی» کشور برگزار خواهد شد.

ولسوالی اسپین بولدک در ۱۱۰ کیلومتری جنوب‌شرق شهر قندهار و در امتداد خط دیورند واقع است. در نهم اسد این ولسوالی شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان بود.

اخیراً نیروهای امنیتی در چند ولایت از جمله کنر و قندهار با ارتش پاکستان درگیر شده‌اند. هم‌چنان در پی حملات راکتی ارتش پاکستان در این ولایت‌ها، شماری از شهروندان کشور «کشته و زخمی» شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا