افغانستان

اجرای رزمایش نظامی ارتش در نزدیکی خط دیورند.

نیروهای ارتش روز «جمعه، ۲۴ اسد» در ولسوالی گوشته‌ی ولایت ننگرهار در نزدیکی خط دیورند رزمایش نظامی اجرا کردند.

وزارت دفاع ملی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این رزمایش در منطقه «گوسرو» ولسوالی گوشته‌ی ننگرهار برگزار شده است.

طبق اعلام وزارت دفاع ملی، در این رزمایش نیروهای پیاده، کماندو، نیروهای ضربتی، سرحدی و نیروهای هوایی شرکت کرده بودند و توانایی‌های‌شان را با کاربرد سلاح‌های سبک و سنگین به نمایش گذاشتند.

محمدیاسین ضیاء، رییس ستاد ارتش که این رزمایش را از نزدیک مشاهده می‌کرد، گفت که پس از این بیش‌تر رزمایش‌های نظامی در اطراف «خط‌ فرضی» و «نوار مرزی» کشور برگزار خواهد شد.

به گفته‌ی او، هدف از برگزاری این رزمایش نظامی، نمایش توانایی‌های نیروهای ارتش به مردم و «دوستان و دشمنان» کشور در شرایط حساس کنونی است.

رییس ستاد ارتش گفت که برگزاری رزمایش نظامی یک امر معمول است و هدف آن نیز بلند بردن روحیه مردم است.

یاسین ضیاء افزود: «نیروهای ملی دفاعی و امنیتی، ظرفیت و قابلیت‌های محاربه‌ای و مسلکی بلند دارند و این نیروها می‌توانند از افغان‌ها و تمامیت ارضی افغانستان در مقابل حملات دشمنان بیرونی و داخلی مستقلانه دفاع کنند.»

به گفته‌ی او، رزمایش نظامی نیروهای ارتش به دشمنان و دوستان افغانستان پیام‌هایی دارد.

رییس ستاد ارتش افزود: «به کشورهای همسایه و دوستان ما اطمینان خاطر می‌شود از توانایی‌ها و حفظ سرحدات ما و به جاهایی که تروریستان را تجهیز و تمویل می‌کنند، نیز پیام واضح را می‌رساند که ما متوجه آن‌ها هستیم.»

محمدیاسین ضیاء هم‌چنان گفت که رزمایش نظامی ارتش در آینده نیز برگزار خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت این نیروها شناسایی شود.

گوشته در ننگرهار از ولسوالی سرحدی است که در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر‌ جلال‌آباد واقع شده است. این ولسوالی به «خط فرضی دیورند» متصل است.

در یک ماه اخیر نیروهای امنیتی در چند ولایت از جمله کنر و قندهار با ارتش پاکستان درگیر شده‌اند. هم‌چنان در پی حملات راکتی ارتش پاکستان شماری از شهروندان کشور «کشته و زخمی» شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا