افغانستان

اشرف غنی: حکم آزادی ۴۰۰ زندانی طالب را امروز امضا می‌کنم.

رییس‌جمهور اشرف غنی در نشست اختتامی لویه‌جرگه مشورتی صلح گفت که در پاسخ به فیصله‌ی این جرگه، حکم رهایی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان را امروز امضا و آنان را آزاد می‌کند.

آقای غنی گفت: «من امروز حکمی را امضا خواهم کرد که در زندگی نتوانسته‌ام، حکم ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا کرده آن‌ها را رها خواهیم کرد.»

غنی قبلا گفته بود که صلاحیت رهایی این تعداد زندانیان طالبان به دلیل سنگین بودن جرایم آنان ندارد. او برای تصمیم‌گیری در این مورد لویه‌جرگه مشورتی را فراخواند. این جرگه بر رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان رأی مثبت داده است.

از سوی هم، آقای غنی گفت که در پاسخ به خواست لویه‌جرگه مشورتی صلح، آن‌عده نیروهای امنیتی و دفاعی را که به دلیل غفلت وظیفوی زندانی شده‌اند، را آزاد می‌کند.

رییس‌جمهور غنی وعده سپرد که تمامی فیصله‌های لویه‌جرگه را تطبیق خواهد کرد. او افزود که فیصله‌ی لویه‌جرگه فیصله‌ی تمام مردم افغانستان است. به گفته‌ی او، حکومت افغانستان نیت، اراده، ظرفیت و جرأت اخلاقی برای ختم جنگ را دارد.

رییس‌جمهور غنی تأکید کرد که اکنون انتخاب از طالبان است که باید نشان دهند که از آتش‌بس سراسری هراس ندارند.

لویه‌جرگه مشورتی صلح به هدف مشوره‌دهی در مورد سرنوشت ۴۰۰ زندانی باقی‌مانده‌ی طالبان در هفدهم اسد و نشست اختتامیه‌ی این جرگه امروز با حضور رییس‌جمهور اشرف غنی و شماری از چهره‌های سیاسی کشور برگزار شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا