افغانستان

اصابت راکت بر یک خانه‌ی مسکونی در غزنی ۵ کشته و ۷ زخمی بر جای گذاشت.

منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در نتیجه‌ی اصابت یک فیر مرمی راکت بر یک خانه‌ی مسکونی در مربوطات ولسوالی اندر این ولایت، پنج غیرنظامی کشته و هفت غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌ی شب گذشته (دوشنبه، ۲۷ اسد) در منطقه‌ی «سره» ولسوالی اندر رخ داده است.

آقای جمعه‌زاده همچنان گفت که مرمی راکت در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان، بر یک خانه‌ی مسکونی برخورد کرده است.

به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی این رویداد، پنج غیرنظامی به‌شمول سه زن و دو کودک شش و هفت ساله که همه اعضای یک خانواده هستند، جان باخته و هفت نفر دیگر به‌شمول پنج کودک بین سنین یک تا پنج سال زخمی شده‌اند.

در میان کشته‌شدگان این رویداد، دختری به نام «قابله» که قرار بود هفته‌ی آینده عروسی کند، نیز شامل است.

سخن‌گوی والی غزنی گفت که تا کنون مشخص نشده است که راکت از سوی کدام طرف جنگ شلیک شده است. او تأکید کرد که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان گروه طالبان گفته است که این راکت از سوی نیروهای دولتی شلیک شده است.

ولایت غزنی در جنوب کشور یکی از ولایات ناامن به حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت تروریستی دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا