افغانستان

خدمات درمانی شفاخانه ۳۰۰ بستر «کووید۱۹» در هرات متوقف شد.

مسئولان صحی در ولایت هرات می‌گویند که فعالیت شفاخانه ۳۰۰ بستر ویژه درمان مریضان «کووید۱۹»، به‌خاطر کاهش ۵۰ درصدی مریضان نیازمند به خدمات درمانی، متوقف شده است.

مسئولین این ولایت می‌گویند که کمیته حالت اضطرار ریاست صحت عامه به‌خاطر صرفه‌‎جویی در منابع دولتی بر توقف فعالیت این شفاخانه اقدام کرده است.

در حال حاضر بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه‌های «شهید رازی» واقع سرک گازرگاه و «مفلح» واقع در منطقه‌ی شیدایی هرات مراجعه می‌کنند.

آمار مبتلایان به مریضی «کووید۱۹» در هرات سیر نزولی به خود گرفته است. از آغاز شیوع کرونا تاکنون در حدود پنج‌هزار و ۹۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و از این میان، بیش از چهارهزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته و نزدیک به ۲۲۰ نفر دیگر جان داده‌اند.

هرات کانون شیوع کرونا در سطح افغانستان بود. هم‌اکنون نیز مسئولان صحی هرات از مردم می‌خواهند که کرونا را جدی بگیرند و به حفظ فاصله‌ی اجتماعی و نکات بهداشتی توجه کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا