افغانستان

رییس مجلس نمایندگان با برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح مخالفت کرد.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در دیداری با رییس جمهور اشرف غنی با برگزاری لویه جرگه مخالفت کرده است. او‌ گفته است که با وجود پارلمان، برگزاری هرگونه لویه جرگه غیرقانونی است.
آقای رحمانی گفته که جلسه‌ی او و هیأت اداری مجلس نمایندگان با اشرف غنی به نتیجه نرسیده و رییس جمهور خواهان برگزاری نشست مشابه با رییس، هیأت اداری، کمیته رؤسا و گروپ‌های پارلمانی مجلس نمایندگان شده است.
در خبرنامه‌ی دفتر مطبوعاتی مجلس نمایندگان به نقل از آقای رحمانی آمده است: «دولت باید پیرامون مسایل مهم و سرنوشت‌ساز ملی به ویژه آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی و تبادله ۴۰۰ زندانی گروه طالبان، نشست مشترک و فوق‌العاده‌ی را با اعضای شورای ملی برگزار نماید.»
در همین حال ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای غنی با رییس و هیأت اداری مجلس نمایندگان درباره ضرورت برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح به‌خاطر تعیین سرنوشت ۴۰۰ زندانی گروه طالبان صحبت نموده است.
ارگ گفته است: «رییس ولسی جرگه حمایت مردم از نظام و مشورت‌های آنان را در مسایل ملی و سرنوشت‌ساز، مهم خواند و از همکاری خویش در این عرصه اطمینان داد.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا