افغانستان

سیلاب در افغانستان،‌ تلفات در ۱۴ ولایت به ۱۶۰ کشته و ۲۵۰ زخمی افزایش یافت.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث کشور می‌گوید که در پی جاری‌شدن سیلاب‌های اخیر در ۱۴ ولایت کشور، ۱۶۰ نفر جان باخته‌اند.

احمدتمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث صبح روز «شنبه ۸ سنبله» می‌گوید که این سیلاب‌ها در ولایت‌های پروان، کاپیسا، کابل، میدان‌وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکیتا، پکتیکا، غزنی، نورستان، کنر، لغمان و خوست در سه روز گذشته جاری شده است.

آقای عظیمی افزود که نزدیک به ۲۵۰ نفر دیگر نیز در پی جاری‌شدن این سیلاب‌ها در این تعداد ولایات زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، جاری‌شدن سیلاب بیشترین تلفات را در ولایت‌های پروان و کاپیسا در پی داشته است. در ولایت پروان رقم جان‌باختگان به ۱۱۰ نفر و در ولایت کاپیسا به ۲۰ نفر رسیده است. همچنان تعدادی از اجساد در ولایت پروان هنوز زیر آوارها مانده است.

در همین حال سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که عملیات نجات گیرماندگان و پاسخ‌گویی عاجل به آسیب‌دیدگان جریان دارد و ممکن است آمار تلفات بازهم افزایش یابد.

به گفته‌ی او، افراد متضرر و بی‌جاشدگان ناشی از سیلاب‌ها در مکاتب و نهادهای آموزشی ساکن شده‌اند. او تأکید کرد که در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها خسارات هنگفت مالی به مردم و تأسیسات عامه وارد شده است.

احمدتمیم عظیمی افزود که در ولایت پروان روند توزیع کمک‌های غذایی و غیرغذایی به یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده آغاز شده است. همین طور در ولایت کاپیسا نیز روند توزیع کمک‌های غذایی و غیرعذایی به آسیب‌دیدگان آغاز شده است.

او همچنان گفت که غلام‌بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث به کمیته‌ی های ولایتی مبارزه با حوادث طبیعی در سایر ولایات هدایت داده است تا به آسیب‌دیدگان کمک‌های لازم کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا