شاهد

شرکت آمازون

شرکت آمازون در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ توسط جف بزوس (با تلفظ جف بِیزوس در زبان انگلیسی) راه‌اندازی شد.

بیزوس، نام آمازون را از یک لغت‌نامه انتخاب کرد. او در «آمازون» مستقر شد زیرا این مکان «عجیب و غریب و متفاوت» بود، درست همان‌طور که او برای شرکت اینترنتی خود پیش‌بینی کرده بود. وی خاطر نشان کرد رودخانه آمازون بزرگترین رود در جهان بوده و قصد دارد فروشگاه خود را بزرگترین در جهان کند.

این فروشگاه اینترنتی که در ابتدا به فروش کتاب مشغول بود و در گروه کتابفروشی هایی مانند Barnes & Noble قرار می‌گرفت، امروز نماد خرده فروشی الکترونیکی محسوب می‌شود و به درستی آن را فروشگاه همه چیز می‌نامند.

از حدود ۴۸۵ میلیون سهم فروشگاه اینترنتی آمازون، حدود ۷۹ میلیون سهم آن در اختیار جف بیزوس است. دومین سهامدار حقیقی بزرگ آمازون، اندرو جسی (Andrew Jassy) است که مدیر شرکت خدمات وب آمازون (Amazon Web Services) است و نزدیک به ۹۰ هزار سهم این شرکت را در اختیار دارد.

فروشگاه اینترنتی آمازون کوشیده هزینه‌های خود را در حداقل ممکن نگه دارد و به همین علت خرید ارزان از آمازون، در کنار راحتی خرید اینترنتی، انگیزه‌ی بسیاری از مشتریان آن است.

شرکت آمازون چه می‌کند؟

اگر بخواهیم آمازون را در یکی از دسته‌های رایج بازار قرار دهیم، باید بگوییم که آمازون یک شرکت خرده فروشی الکترونیکی یا E-Tailer است.

اصطلاح E-Tailer از ترکیب واژه‌های Electronic و Retailer ایجاد شده است.

سایت‌های اختصاصی آمازون برای کشورهای مختلف

شرکت آمازون برای کشورهایی که در‌ آنها فعالیت بیشتری دارد یا فعالیت در آن کشورها نیازمند رعایت قوانین خاص است، سایت اختصاصی و جداگانه راه‌اندازی می‌کند.

در حال حاضر برای کشورهای آمریکا، انگلیس، ایرلند، فرانسه،‌ کانادا، آلمان، اسپانیا، هلند، استرالیا، برزیل، جاپان، چین، هند و مکزیک سایت اختصاصی در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل فروشگاه اینترنتی آمازون کیست؟

جف بزوس (Jeff Bezos) کسی که آمازون را در سال ۱۹۹۴ بنیان‌گذاری کرد، همچنان در سمت مدیر ارشد اجرایی (CEO) این شرکت فعالیت می‌کند.

اگر می‌خواهید جف بزوس را بهتر بشناسید و با تاریخچه آمازون بیشتر آشنا شوید، می‌توانید دو مصاحبه‌ی زیر را که فایننشال تایمز با او انجام داده است بخوانید:

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا