افغانستان

طالبان ولسوال پیشین ولسوالی «دره‌صوف بالا» در سمنگان را آزاد کردند.

مسئولان محلی در ولایت سمنگان تأیید می‌کنند که گروه طالبان محمدعلی حسنی، ولسوال پیشین ولسوالی دره صوف بالای این ولایت را رها کرده است.

عبدالمنیر رحیمی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان می‌گوید که آقای حسنی صبح امروز (دوشنبه، ۱۳ اسد) در ولسوالی دره‌صوف پایین از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان آزاد شده است.

محمدعلی حسنی حدود پنج ماه پیش (۵ حوت سال ۱۳۹۸ خورشیدی) هنگامی که از شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ به‌سمت وظیفه‌اش در ولسوالی دره‌صوف بالا در حرکت بود، توسط طالبان از ساحه‌ی «دره‌ی چبچل» ربوده شد.

طالبان در آن هنگام یک کارمند مدیریت مبازه با جرایم جنایی ولسوالی دره‌صوف بالا و یک محافظ آقای حسنی را نیز با خود برده بودند. سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان در مورد سرنوشت این دو نفر چیزی نگفت.

طالبان نیز تاکنون در مورد رهایی ولسوال پیشین ولسوالی دره‌صوف بالا چیزی نگفته‌اند.

ولایت سمنگان در شمال کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا