افغانستان

طالبان: یک هفته پس از آزادی زندانیان، مذاکرات بین‌الافغانی را  در دوحه قطر آغاز میکنیم.

گروه طالبان در واکنش موافقت اعضای لویه جرگه مشورتی صلح به خاطر رهایی ۴۰۰ زندانی این گروه از زندان‌های دولت افغانستان گفته‌است که آماده‌اند یک هفته پس از آزادی این افراد، مذاکرات بین‌الافغانی را در مرحله نخست در دوحه قطر آغاز کنند.

لویه‌جرگه مشورتی صلح افغانستان امروز با رهایی ۴۰۰ عضو “خطرناک” گروه طالبان از زندان‌های دولت موافقت کرد و محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری این کشور نیز گفت که حکم رهایی آن‌ها را امضا می‌کند.

این نشست که روز جمعه «۱۷ اسد» آغاز شده بود، امروز پایان یافت. در این لویه جرگه حدود ۳۲۰۰ نفر از جمله ۷۰۰ زن، از سراسر افغانستان شرکت کرده بودند.

بی بی سی به نقل از سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نوشته است که طالبان از تصمیم لویه جرگه به خاطر رهایی زندانیان شان استقبال کردند اما گفته اند که این تصمیم جرگه “اقدامی نیک” بودولی باردیگر تاکید کرد که خود این جرگه از نظر آن‌ها مشروعیت ندارد.

او گفته که اگر زندانیان این گروه آزاد شوند، آنها آماده اند طی یک هفته مذاکرات رو در رو با دولت افغانستان را آغاز کنند. به گفته وی، مرحله اول گفتگوها در دوحه قطر برگزار خواهد شد و پس از آن با مشوره دو طرف مکان دیگری برای پیشبرد گفتگوها برگزیده خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا