افغانستان

عبدالله با دعوت عمران خان به پاکستان سفر می‌کند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، پس از چاشت روز چهارشنبه، پنجم سنبله با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از طریق تلفن گفت‌وگو کرده است.

سپیدار گفته است که دو طرف در این گفت‌وگو تأکید کرده‌اند که کاهش خشونت‌ها می‌تواند فضای مناسبی را برای مذاکرات میان دو طرف فراهم کند.

طبق اعلام سپیدار، در این تماس تلفنی عمران‌ خان از عبدالله عبدالله دعوت کرده است تا به پاکستان سفر کند.

عبدالله عبدالله این دعوت را پذیرفته و گفته است که پس از شروع مذاکرات بین‌الافغانی به پاکستان سفر می‌کند.

براساس آن‌چه سپیدار اعلام کرده است، عمران خان در این تماس تلفنی حمایت کشورش را از تلاش‌های صلح افغانستان اعلام کرده است.

او ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز شود و با استقرار صلح و ثبات در افغانستان بحران جاری خاتمه یابد.

سپیدار می‌گوید که نخست‌وزیر پاکستان صلح و ثبات در افغانستان را به معنای صلح و ثبات در پاکستان و آغاز همکاری‌های موثرتر مشترک منطقه‌ای خوانده است.

در مقابل عبدالله عبدالله گفته است که یک فرصت استثنایی برای صلح در افغانستان فراهم شده است و باید از این فرصت برای دست‌یافتن به صلح استفاده شود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی اجماع منطقه‌ای و همکاری پاکستان را برای دست‌یافتن به صلح مهم خوانده است.

این تماس تلفنی در حالی صورت گرفته است که پاکستان میزبان هیأتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا