افغانستان

ممنوعیت پرواز شرکت هوایی کام ایر به امارات متحده عربی رفع شد.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان خبر داده است که امارات متحده عربی شرکت هوایی کام ایر را از فهرست سیاه بیرون کرد. پرواز های این شرکت از سال ۲۰۱۴ به این سو به امارات متحده عربی ممنوع بود و به علت معیاری نبودن مصئونیت پرواز ها در فهرست سیاه گنجانیده شده بود.

در یک خبر نامه اداره هوانوردی ملکی آمده است که در نتیجه تلاش ها و گفتگو های جدی اداره هوا نوردی ملکی با مقام های امارات متحده عربی ممنوعیت پرواز های این شرکت رفع و از فهرست سیاه بیرون گردید.

بربنیاد این خبرنامه، اداره هوانوردی امارات متحده عربی در یک نامه رسمی به اداره هوانوردی افغانستان درباره خارج ساختن شرکت کام ایر از فهرست سیاه خبر داده است.

به نقل از اداره هوا نوردی افغانستان در جریان یک سال گذشته با عملی شدن استندرد های مصئونیتی در تمام شرکت های هوایی داخلی از سوی این اداره، سطح مصئونیت شرکت هوایی کام ایر و آریانا به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است. پرواز های شرکت هوایی آریانا به امارات متحده عربی ادامه دارد.

علاوه بر این، شرکت هوایی کام ایرچندی پیش پروسه سرتیفیکشن IOSA  را نیز تکمیل نموده و موفق به دریافت تصدیق نامه متذکره و عضویت کامل در انجمن بین المللی ترانسپورت هوایی (IATA) گردیده است.

اداره هوانوردی افغانستان از تلاش نمایندگی های سیاسی افغانستان مقیم امارات متحده عربی برای بیرون شدن شرکت هوایی کام ایر از فهرست سیاه قدر دانی کرده است.

این اداره از تمامی شرکت های هوایی افغانستان می خواهد تا در تطبیق استندرد های مصئونیتی به گونه جدی عمل نموده و برای رسیدن به معیار های بین المللی تلاش نمایند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا