جهان

پوتین: واکسن کرونای تولید روسیه ثبت رسمی شد و آماده تولید انبوه است.

ثبت رسمی واکسن کرونای روسی

دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش واکسن کرونای تولید داخل را به ثبت رسمی رسانده است و همچنین گفت این واکسن به یکی از دختران وی تزریق شده و حال او اکنون خوب است.

می‌دانم که کاملا موثر است، مصونیت کامل ایجاد می‌کند و تکرار می‌کنم که این واکسن همه بررسی‌های لازم را پشت سر گذاشته است

ولادیمیر پوتین
رئیس جمهوری روسیه

پوتین گفت: «می‌دانم که کاملا موثر است، مصونیت کامل ایجاد می‌کند و تکرار می‌کنم که این واکسن همه بررسی‌های لازم را پشت سر گذاشته است. » وی ابراز امیدواری کرد که تولید انبوه این واکسن به زودی آغاز شود.

مقامات بهداشتی روسیه نیز اعلام کرده‌‌اند کارمندان بخش بهداشت،‌ آموزگاران و دیگر افراد آسیب‌پذیر در اولویّت واکسیناسیون قرار دارند.

روسیه نخستین کشوری است که رسما واکسنی را برای بیماری کووید-۱۹ به ثبت می‌رساند حال‌آنکه بسیاری از کارشناسان بهداشت اقدام این کشور را به دیدهٔ تردید می‌نگرند، چرا که این کار بدون انجام مرحلهٔ سوم آزمایش واکسن صورت می‌گیرد،‌ مرحله‌ای که برای گذراندن آن به ماه‌ها زمان و هزاران نفر داوطلب نیاز است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا