افغانستان

وزارت داخله: حمله‌ی موتربمب بر کندک محافظت عامه در غزنی ۷ کشته برجای گذاشت.

وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که در حمله‌ی موتربمب بر کندک نیروهای محافظت عامه در شهر غزنی هفت نفر به‌شمول سه سرباز پولیس و چهار محافظ این کندک کشته شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که در نتیجه‌ی این حمله ۱۶ نفر دیگر به‌شمول محافظان کندک محافظت عامه زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، این معلومات ابتدایی است.

حوالی ساعت ۸:۰۰ شب گذشته (شنبه، ۱۸ اسد) کندک نیروهای محافظت عامه در مربوطات شهر غزنی هدف حمله‌ی موتربمب قرار گرفت.

واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی گفته است که این حمله از سوی «مخالفان مسلح دولت» در ساحه‌ی کوتل روضه شهر غزنی صورت گرفته است.

براساس معلومات وزارت داخله و مقام‌های محلی در غزنی، پس از انفجار موتربمب، درگیری میان مهاجمان مسلح و نیروهای امنیتی آغاز شد، اما با رسیدن نیروهای کماندو حمله مهار شده است.

به گفته‌ی‌ سخن‌گوی وزارت داخله، مهاجمان مسلح پیش از آن‌که وارد کندک محافظت عامه شوند، از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

ولایت غزنی در جنوب کشور یکی از ولایات ناامن به حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت تروریستی دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا