افغانستان

وزارت دفاع: ۱۱ جنگ‌جوی داعش به اتهام حمله بر لویه‌جرگۀ مشورتی بازداشت شدند.

رییس ستاد ارتش کشور می‌گوید که یازده عضو گروه داعش و شماری از جنگ‌جویان گروه طالبان که قصد حمله بر محل برگزاری لویه‌جرگۀ مشورتی صلح را داشتند، بازداشت شده‌اند.

محمدیاسین ضیا، رییس ستاد ارتش کشور این موضوع را امروز «یک‌شنبه، ۱۹ اسد» در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد. او اما در مورد شمار جنگ‌جویان بازداشت‌شدۀ طالبان چیزی نگفت. آقای ضیا می‌گوید که این افراد در نتیجۀ چندین عملیات نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گفتۀ او، نیروهای کشفی، امنیتی و دفاعی کشور همۀ حمله‌ها بر لویه‌جرگۀ مشورتی صلح را خنثا کرده‌اند و از همین رو، خیمۀ لویه‌جرگه و شرکت‌کننده‌گان آن در جریان رای‌زنی‌ها در امان بودند.

لویه‌جرگۀ مشورتی صلح در هفدهم اسد (۱۳۹۹) آغاز شد و برای سه روز ادامه یافت. در این جرگۀ بزرگ ۳هزار و ۴۰۰ نفر به نماینده‌گی از ۲۳ صنف مختلف شرکت کرده‌اند. محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور این جرگه را به منظور روشن ساختن سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان از زندان‌های دولت افغانستان دعوت کرده بود. جرگه بر رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان رای مثبت داده است. آقای غنی نیز می‌گوید که فرمان رهایی این زندانیان را امروز امضا می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا