افغانستاناقتصاد

وزارت زراعت ۹۷ محل ذخیره‌ پیاز را در کابل به بهره‌برداری سپرد.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کرده است که ۹۷ ذخیره‌گاه پیاز در ولایت کابل به‌هزینه‌ی مجموعی ۴۷ میلیون و ۷۵۶ هزار افغانی از سوی این وزارت به بهره‌برداری سپرده شده است.

در خبرنامه‌ای که امروز «دوشنبه، ۳ سنبله»  نشر شده، آمده است که این تعداد ذخیرگاه پیاز در ولسوالی‌های چهارآسیاب، موسهی، خاک‌جبار، بگرامی و ده‌سبز کابل ساخته شده است.

به نقل از خبرنامه، هر کدام این ذخیره‌گاه‌ها، ظرفیت نگهدای ۱۲ متریک تُن پیاز را دارد. کار ساخت این ذخیره‌گاه‌ها حدود دو ماه پیش از طریق برنامه‌ی مدیریت محصول زراعتی در دوره‌ی ویروس کرونا آغاز شده بود.

همچنان حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم «آغاز بهره‌برداری از دو ذخیرگاه‌ه پیاز» در منطقه‌ی «قلعه‌ی فتوح» کابل گفته است که هم‌اکنون کار ساخت حدود ۱۱ هزار پروژه‌ی زراعتی در ۳۴ ولایت کشور ادامه دارد.

او افزوده است که کار بخشی از این پروژه‌ها، خاتمه یافته و تعدادی هم در آینده‌ی نزدیک پایان می‌یابد و به بهره‌برداری سپرده می‌شود. آقای غفوری توضیح داد: «یک تعداد از این پروژه‌ها در مراحل ۲۰ درصد و ۴۰ درصد است، یک تعدادشان نزدیک به تکمیل‌شدن است و تعدادی هم تکمیل شده است.»

با این حال معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تأکید کرد که در طول دو ماه آینده، در مجموع ساختمان‌های بیش از ۱۲ هزار پروژه‌ی مربوط به ساخت ذخیره‌گاه‌های پیاز، کچالو، کشمش‌خانه و سردخانه تکمیل و به بهرده‌برداری سپرده می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا