افغانستانخبر برتر

وزارت صحت: شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.

احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز «پنج‌شنبه، ۲۳ اسد ۱۳۹۹» در یک نشست خبری مشترک با رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف از کاهش واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور خبر داده گفت که آمار واقعات تست شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا نسبت به روزهای گذشته از ۷۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

آقای عثمانی گفت که برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در جریان برگزاری جرگه صلح به تعداد ۵۱۲۰ تن مورد آزمایش قرار گرفت که از این میان ۳۱ تن (یک درصد) مبتلان به ویروس کرونا بودند که این خود یک خبر خوش در رابطه به کاهش این ویروس در کشور می‌باشد. او هم‌چنان گفت: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند تمام آنان از سوی تیم‌های صحی تحت نظارت قرار دارند.

سرپرست وزارت صحت عامه، تاکید نمود که خطر ویروس کرونا هنوز در کشور وجود دارد و مردم نباید در برابر این ویروس بی اعتنا باشند و توصیه‌های صحی را بخاطر حفاظت از جان خود و دیگران رعایت نمایند.

نامزد وزیر صحت عامه در رابطه به افراد شفایاب شده که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند اشاره نموده تصریح کرد که شمار واقعات شفایاب شده به ۷۱ درصد افزایش یافته و از میان ده ملیون مصاب به این ویروس اکنون حدود ۹ هزار بیمار وجود دارد.
هم‌چنان داکتر عثمانی از تجمعات مردم در جریان برگزاری مراسم عاشورا ابراز نگرانی نموده و از مردم خواست که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اشتراک در تجمعات خودداری نمایند.

از سوی هم، سرپرست وزارت صحت عامه، در رابطه به آغاز دروس حضوری مراکز آموزشی صحبت نموده تاکید که کرد برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، رعایت توصیه‌های صحی از سوی دانش آموزان و مسوولان در مراکز آموزشی یکی از خواست مهم وزارت صحت عامه است می‌باشد.

در همین حال، بانو رنگیه حمیدی سرپرست وزارت معارف در پیوند به بازگشایی مکاتب سخنرانی نموده گفت:” قرار است دروس صنف‌های ۱۱ و ۱۲ در مکاتب دولتی و در مکاتب خصوصی از صنف اول الی دوازده با در نظر رهنمودهای وزارت صحت عامه آغاز گردد.”

بانو حمیدی اضافه نمود که اگر پس از یک ماه واقعات ویروس کرونا در مکاتب دولتی مشاهده نشد دروس صنف‌های پایینتر از ۱۱ نیز به تدریج آغاز می‌گردد.

او هم‌چنان گفت که پوشیدن ماسک در مکاتب حتمی است و تمام خانواده باید برای فرزندان شان ماسک‌های خانه‌گی(تکه‌یی) که هم ارزان و هم قابل شستشو می‌باشد تهیه نماید.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا