افغانستان

وزیر خارجه پاکستان: هند در برابر صلح افغانستان موانع ایجاد می‌کند.

شاه‌محمود قریشی « وزیر خارجه پاکستان» می‌گوید که هند در برابر صلح افغانستان موانع ایجاد می‌کند و نمی‌خواهد این روند موفقانه به پیش برود.
وزیر خارجه‌ی پاکستان «دوشنبه ۳ سنبله» در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفت: حلقاتی است که نمی‌خواهند در افغانستان صلح تأمین شود. او می‌گوید که طالبان را به صلاح و مشورت فراخوانده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در صفحه توییتر خود نوشته است که یک هیئت این گروه به اسلام آباد رفته است و با مقام‌های ارشد دولت پاکستان روی تحولات تازه در پروسه صلح، مهاجرین و تسهیلات تجارتی میان دو کشور گفتگو می‌کند.

این سفر دو روز بعد از آن صورت می‌گیرد که پاکستان با صدور فرمانی از اجرای تحریمات مالی بر گروه طالبان که در سال ۲۰۱۵ توسط ملل متحد تصویب شده بود، خبر داد. این قطعنامه ملل متحد شامل حال شماری از رهبران طالبان به شمول ملا عبدالغنی برادر می‌گردد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا