افغانستان

کارزار ملی «میهن من – عزت من» به هدف کاهش مهاجرت‌های نامنظم آغاز شد.

کارزار ملی «میهن من – عزت من» به هدف کاهش مهاجرت‌های نامنظم شهروندان کشور روز پنج‌شنبه، شانزدهم اسد، آغاز شد.

این کارزار از سوی وزارت‌های امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، اطلاعات و فرهنگ، امور داخله، رادیو تلویزیون ملی و سایر ادارات مربوط راه‌اندازی شده است. هدف کارزار ملی «میهن من – عزت من» کاهش مهاجرت‌های نامنظم شهروندان کشور خوانده می‌شود.

عالمه، معین امور پناهنده‌گان وزارت امور مهاجرین وعودت‌کننده‌گان در مراسم گشایش این کارزار گفته است که رقم بلندی از کسانی‌که در مسیرهای قاچاقی قربانی می‌شوند، زنان و کودکان هستند.

به گفته او، حوادث ناگوار اخیر که سبب شد شهروندان کشور در مسیرهای قاچاقی بین افغانستان و ایران جان خود را از دست بدهند، دولت افغانستان را وادار به راه‌اندازی کارزار ملی علیه مهاجرت‌های نامنظم کرده است.

خانم عالمه افزود که بر اساس طرحی که وزارت امور مهاجرین برای کارزار ملی «میهن من – عزت من» تهیه کرده، پیام‌ها و برنامه‌های آگاهی‌دهی از طریق رسانه‌ها و مراجع دولتی و رسانه‌های خصوصی منتشر خواهد شد.

معین امور پناهنده‌گان وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان می‌گوید که در جریان چهار دهه اخیر، افغانستان پس از سوریه بیش‌ترین مهاجر و پناهنده را در جهان داشته است.

طبق معلومات خانم عالمه، در ۱۰ سال اخیر ۱۰ میلیون مهاجر به کشور بازگشته‌اند، با آن‌هم شش میلیون دیگر در جهان به عنوان مهاجر و پناه‌جو به سر می‌برند.

خانم عالمه افزود که پدیده مهاجرت در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است.

کارزار ملی «میهن من – عزت من» در حالی راه‌اندازی شده است که اخیراً برای پناه‌جویان کشور رویدادهای مرگ‌باری در ایران و ترکیه رخ داده است و از شهروندان کشور قربانی گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا