افغانستان

گفتگو وزیر خارجه آمریکا با معاون رهبر طالبان، تاکید بر آزادی زندانیان باقیمانده طالبان.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توئیتی گفته است که مایک پمپئو شام روز دوشنبه با ملا برادر و‌ هیئت همراهش ‏‎پیرامون آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و اوضاع جاری در افغانستان، از طریق ویدیو کنفرانس، بحث و تبادل نظر کردند.
سهیل شاهین می‌گوید هر دو طرف بر اهمیت آزادی زندانیان باقیمانده طالبان در زندان‌های حکومت افغانستان تاکید کردند.
این در حالی‌ است که اشرف غنی رئیس کشور روز اول عید قربان اعلام کرد که در مورد سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان لوی جرگه مشورتی باید تصمیم بگیرد. قرارست این نشست در ۱۷ اسد در کابل برگزار شود.
از میان فهرست ۵ هزار نفره‌ی طالبان، ۴۶۰۰ نفر شان آزاد شده‌اند. رهایی ۵ هزار زندانی طالبان در برابر ۱ هزار زندانی دولت، بخشی از توافقنامه‌ی صلح امریکا و طالبان‌است که در آخر ماه فبروری در قطر امضا شد. اخیرا حکومت افغانستان اعلام کرد که ۵۹۲ زندانی طالبان را به دلیل داشتن «اتهام‌های سنگین» رها نمی‌کند و از طالبان خواست تا فهرست جدیدی از زندانیان خود را بدهند. اما طالبان این درخواست را رد کرده و بر رهایی تمامی ۵ هزار زندانی پافشاری دارند.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا