افغانستان

یک شرکت اماراتی روی پروژه برق آفتابی با ظرفیت تولید الی ۳۰۰۰ میگاوات سرمایه‌گذاری می‌کند

اداره امور ریاست‌جمهوری از امضای تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری بالای پروژه تولید برق آفتابی با شرکت اماراتی «PAL4 SOLAR energy LLC» خبر داده است.

در اعلامیه‌ی اداره امور ریاست‌جمهوری که امروز (سه‌شنبه، ۲۱ اسد) منتشر شده، آمده است که مراسم امضای این تفاهم‌نامه در حضور کبیر عیسی‌خیل، مشاور ارشد رییس‌جمهوری در امور حقوقی در مقر سفارت افغانستان در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی برگزار شده است.

به نقل از اعلامیه، عطاالله نصیب رییس واحد تسهیل سرمایه‌گذاری اداره امور ریاست‌جمهوری و احمدداوود نورزی رییس شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) از جانب افغانستان از طریق آنلاین به جریان این مراسم وصل بوده و تفاهم‌نامه را امضا کرده‌اند.

از جانب شرکت اماراتی «PAL 4 SOLAR energy LLC» نیز محمدظفر رییس این شرکت تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

براساس این تفاهم‌نامه، قرار است شرکت اماراتی «PAL 4 SOLAR energy LLC» بالای پروژه تهیه و نصب «پلیت‌ها»‌ و تولید برق آفتابی سرمایه‌گذاری کند.

ظرفیت تولید این پروژه‌ی برق آفتابی نیز تا سه‌هزار میگاوات گفته شده و قرار است به تمام ولایات افغانستان توزیع شود.

اداره امور ریاست‌جمهوری و شرکت برشنا در مورد هزینه و مدت‌زمان تکمیل کار این پروژه معلومات نداده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا