افغانستانخبر برتر

۲۸ هزار مهاجر افغان، در یک ماه به صورت اجباری از ایران اخراج شده است.

وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان اعلام کرد که در جریان یک ماه گذشته دست‌کم ۶۳ هزار و ۵۱۹ مهاجر افغان از ایران به گونه‌ی «اجباری و داوطلبانه» به کشور بازگشته‌اند. از این میان، بیش از ۲۸ هزار مهاجر از سوی دولت ایران اخراج شده‌اند.

این رقم از ۲۴ سرطان تا ۲۴ اسد سال روان ثبت شده است.

طبق اعلام وزارت مهاجرین، در جریان یک ماه گذشته، ۴۱ هزار و ۹۷۴ تن از مرز اسلام قلعه در هرات و ۲۱ هزار و ۵۴۵ تن از مرز میان نیمروز و ایران (میلک) وارد خاک کشور شده‌اند.

وزارت مهاجرین گفته است که یافته‌های نماینده‌گی‌های این وزارت در مرز ایران و افغانستان نشان می‌دهد که ۳۳ هزار و ۱۰۵ مهاجر در جریان یک ماه گذشته به صورت داوطلبانه به کشور بازگشته‌اند. از این میان ۱۰۲ تن آن دارای مدرک پناهنده‌گی بوده‌اند.

طبق یافته‌های وزارت مهاجرین از ۲۴ سرطان تا ۲۴ اسد امسال ۲۸ هزار و ۶۲۱ مهاجر افغان از ایران به صورت اجباری برگشت داده شده‌اند.

وزارت مهاجرین گفته است که دو هزار و ۲۶۰ مهاجری که از مرز پل ابریشم وارد خاک کشور شده‌اند، تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه ادارات بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

وزارت مهاجرین می‌گوید مهاجران در حالی به کشور بر می‌گردند که گسترش ویروس کرونا و چالش‌های دیگر بحران بیکاری در ایران را گسترش داده است و مهاجران افغان که برای کار رفته‌اند، از این ناحیه آسیب دیده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا