افغانستان

سرازیر شدن سیلاب در ولسوالی کوزکنر ولایت ننگرهار دست کم ۱۶ کشته برجای گذاشت.

خبرتازه: مقام‌های ولایت ننگرهار می‌گویند که شب گذشته در نتیجه سرازیرشدن سیلاب‌ها در ولسوالی کوزکنر ولایت ننگرهار حداقل ۱۶ تن به شمول ۱۵ کودک جان باختند و چهار تن دیگر زخم برداشته اند.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار می‌گوید که شب گذشته (جمعه، ۱۰ اسد) در ساحه‌ی «قلعتک» ولسوالی «کوز کنر» به دنبال بارش شدید باران، سیلاب جاری شده است. در پی جاری شدن سیلاب در این ولسوالی، چهار کودک دیگر زخمی شده‌اند.

آقای خوگیانی همچنان می‌گوید که در منطقه‌ی یادشده ده‌ها باب خانه و ملکیت‌های شخصی تخریب شده است. به گفته‌ی او، تمیم عارف، سرپرست ولایت ننگرهار به ادارات مربوطه هدایت داده است تا تیم‌های نجات را برای کمک عاجل به ساحه‌ی آسیب‌دیده بفرستند.

همچنان به گفته‌ی او، جسد یکی از کودکان هنوز هم مفقود است و مسئولان دولتی به ریاست ولسوال «کوز کنر» در همکاری با مردم محل برای پیدا کردن جسد و نجات گیرماندگان تلاش می‌کنند.

ولایت ننگرهار یکی از ولایت های شرقی افغانستان و باران گیر است که سالانه سیلاب و باران های شدید خساراتی را برجای میگذارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا